Storbritannia og EU har jobbet for å forbedre forholdet mellom de to landene og forhåpentligvis bli enige om en ordning for ungdomsmobilitet.
Londons borgermester, Sadiq Khan, benytter dette strategiske øyeblikket til å fortsette å presse på for å få på plass en ordning for ungdomsmobilitet mellom Storbritannia og EU.
En avtale om ungdomsmobilitet vil gjøre det mulig for unge mennesker å bo og arbeide friere på tvers av landegrensene.
Khan har vært tydelig på at dette kan bidra til å avhjelpe kritiske mangler på arbeidskraft i Londons økonomi.
Storbritannia har allerede avtaler om ungdomsmobilitet med 13 land over hele verden.
Khans satsing på mobilitet for unge
Khan oppfordrer regjeringen til å vurdere en ordning for ungdomsmobilitet i likhet med Storbritannias avtaler med Canada og Australia.
Forslaget innebærer at unge voksne, vanligvis under 30 år, kan jobbe eller studere i Storbritannia eller EU i opptil to år.
Dette vil være en god mulighet for unge mennesker til å få praktisk arbeidserfaring uten å forplikte seg til langvarig innvandring.
Da han forklarte sitt syn til Italias La Repubblicaavslørte borgermester Khan at mange av Londons næringslivssektorer fortsatt står overfor store ledige stillinger.
Hans forslag til Youth Mobility Scheme tar for seg mangelen på arbeidskraft i hotell- og restaurantbransjen, helsesektoren og teknologisektoren.
Brexit satte en stopper for den frie bevegeligheten mellom Storbritannia og EU, noe som førte til at mange bedrifter ble underbemannet og måtte redusere sine tjenester eller legge ned.
Det avskar London fra den viktigste kilden til unge, faglærte arbeidere, noe Khan fremhevet som et presserende behov for å revitalisere arbeidsstyrken.
«Så vi kommer til å benytte oss av muligheten til å reforhandle [with the EU] for å prøve å se om vi kan få Youth Mobility Scheme,» sa han til La Repubblica.
Han mener at selv om alle arbeidsledige londonere fikk opplæring, ville enkelte sektorer fortsatt slite med å finne nok arbeidskraft.
Khans kortsiktige mål er å sikre at Storbritannia får en best mulig avtale, og deretter eventuelt innlede samtaler om det indre markedet og tollunionen.
«Drømmen for meg er å komme så nær EU som mulig på en rekke områder,» sa han.
I folkeavstemningen i 2016 stemte 60 prosent for å bli i eller forlate EU, mens resten av landet valgte å forlate unionen.
Londons borgermester har stått i spissen for arbeidet med å gjenoppbygge båndene til Storbritannias europeiske naboer etter skadene som Brexit har forårsaket.
Et strategisk øyeblikk i forholdet mellom Storbritannia og EU
Storbritannias statsminister Keir Starmers regjering er for tiden i dialog med EU.
Dette var en viktig mulighet til å redefinere forholdet mellom Storbritannia og EU etter brexit.
EU har vært åpen for å diskutere mobilitet for unge arbeidstakere, ettersom det er i tråd med deres egne krav om tettere samarbeid.
Nummer 10 understreket behovet for balanserte forhandlinger med Europa, ettersom enkelte spørsmål krever sensitiv håndtering.
Starmer har uttrykt forsiktighet når det gjelder politikk som kan øke migrasjonen eller gjeninnføre fri bevegelse, en nøkkelbeslutning i brexit-prosessen.
Han understreket likevel at han har til hensikt å bygge et «sterkere samarbeidsforhold» med Europa.
Hans kontor sa imidlertid at det er usannsynlig med umiddelbar handling når det gjelder mobilitet, og at de foretrekker å prioritere gradvise endringer i forholdet mellom Storbritannia og EU.
Khan hevdet at en immigrasjonsløsning er nødvendig for å bevare Londons økonomi.
Selv om innvandringen fra land utenfor EU har økt etter brexit, er mangelen på arbeidskraftmobilitet i EU fortsatt en byrde for mange bransjer.
London-ordføreren mener også at et mobilitetsprogram for ungdom kan styrke Londons konkurranseevne.
Dette vil gjøre det lettere for unge, motiverte europeere å bo og arbeide i byen.
En avtale om ungdomsmobilitet kan også komme europeiske ungdommer som søker internasjonal erfaring og jobbmuligheter, til gode.
Opinionen, særlig i London, er fortsatt delt.
For dem som stemte for å bli værende i EU, gir Khans visjon om en fornyet, åpen arbeidsstyrke sterk gjenklang.
Men for dem som er bekymret for innvandringsnivået, vil selv en målrettet mobilitetsordning kunne skape bekymring for langsiktige politiske endringer.
Rapporter fra The Standard tyder på at enkelte industriledere har håp om at myndighetene vil vurdere disse alternativene seriøst.
Ungdomsmobilitet og fremtidige relasjoner mellom Storbritannia og EU
Forslagene til Youth Mobility Scheme gjenspeiler kompleksiteten i forholdet mellom Storbritannia og EU etter brexit.
Khans plan tar sikte på en begrenset, gjensidig utveksling rettet mot unge arbeidstakere.
Den britiske regjeringen er imidlertid forsiktig med ethvert tiltak som kan se ut til å gjeninnføre den frie bevegeligheten.
Storbritannia har avvist EUs forslag om ungdomsmobilitet, og har valgt en ordning for hvert enkelt land i stedet for en generell avtale for hele EU.
EU håper likevel at forslaget kan justeres til fordel for begge parter.
Det har imidlertid vært et økende press i Storbritannia for å få til en avtale om ungdomsmobilitet, og det er mange grunner til det.
Det handler blant annet om å fylle jobber i kritiske sektorer og å få tilbake det kulturelle mangfoldet på universiteter og høyskoler.
En ordning for ungdomsmobilitet kan også åpne dører for unge briter som ønsker å utforske ulike kulturer og karrierer i Europa.
Det er fortsatt en utfordrende balansegang å gjenoppbygge tettere bånd til EU og samtidig opprettholde brexit-prinsippene. Det er likevel håp om at forslaget kan justeres til fordel for begge parter.
Det har imidlertid vært et økende press i Storbritannia for å få til en avtale om ungdomsmobilitet, og det er mange grunner til det.
Det handler blant annet om å fylle jobber i kritiske sektorer og å få tilbake det kulturelle mangfoldet på universiteter og høyskoler.
En ordning for ungdomsmobilitet kan også åpne dører for unge briter som ønsker å utforske ulike kulturer og karrierer i Europa.
Å bygge tettere bånd til EU og samtidig opprettholde brexit-prinsippene er fortsatt en utfordrende balansegang.